Tips jaga kereta mesti kena tahu

Tips jaga kereta mesti kena tahu

Ketahui 50 Rahsia Penjagaan Kereta Yang Ramai Pomen Tak Nak Anda Tahu

Jika anda tak tahu ilmu-ilmu berharga ini, mereka (pomen) akan kaut untung ratusan ringgit malah sehingga ribuan ringgit dari poket anda, dek kerana kecuaian anda ...

... sedangkan anda boleh elakkan kerosakan dan pembaziran wang pada pembaikpulihan kereta dengan mempelajari ilmu penjagaan kereta yang sebenar

Dari laptop Nigel Ong,
Ramai warga Malaysia yang memiliki kereta, tetapi tidak ramai yang pandai menjaganya. Ini fakta yang berlaku depan mata saya sendiri. Ramai pelanggan yang datang ke bengkel keluarga saya, masalah-masalah kereta mereka berpunca dari kekurangan penjagaan dan kelemahan dalam menyelenggara kereta sendiri.
Seperti contoh :

  1. Enjin selalu panas. Puncanya – kerana jarang memeriksa air di radiator.
  2. Enjin terasa berat. Puncanya – kerana salah memilih minyak hitam.
  3. Kes paling teruk – enjin perlu dioverhaul kerana tak pernah tukar minyak hitam!
Teruskan membaca …klik sini


101 Kerosakan Kereta Berpunca Daripada Kurangnya Ilmu

 

Keluarga saya mempunyai bengkel dan kedai aksesori kereta. Oleh yang demikian, saya tahu pelbagai jenis kes masalah kereta, dan kebanyakannya berpunca dari kekurangan ilmu dalam menjaga kereta.
Kereta yang nak dibayar mungkin ansuran bulanannya mencecah RM900 sebulan. Tetapi anda harus faham, jika penyelenggaraan kereta anda tidak dilakukan dengan betul, anda sebenarnya membazirkan tambahan ratusan ringgit sebulan – yang sebenarnya boleh dielakkan dengan ilmu dan kemahiran penyelenggaraan kereta yang sebenar 

Siapa Saya? Kenapa Saya Dedahkan Rahsia XXX Ini?


Hai. Nama saya Nigel Ong. Keluarga saya memiliki sebuah bengkel membaiki kereta dan aksesori kereta di Kuala Terengganu. Sejak kecil, saya banyak membantu ayah dan pak cik saya di bengkel-bengkel ini. Saya juga merupakan bekas seorang pemilik kereta second-hand yang kita semua tahu perlukan penjagaan rumit. Pengalaman bertahun-tahun ini saya curahkan dalam ebook ini untuk dikongsi bersama. Anda sangat bertuah kerana pengalaman saya yang bernilai ini, anda akan dapat dan miliki dengan mudah. Caranya? 

Teruskan membaca …klik sini


No comments:

Post a Comment